Så er de hektiske dage overstået, og det er tid til at dvæle og gøre status.
Salget var fint, ikke overvældende, men sjovt var det. Og nye ideer er dukket op. Overordnet handler det om, at Klørkonge skal tilbage til rødderne: Som eksperimenterende forlag. YouTube og podcasts skal fx udnyttes bedre.
Den nye bog, Sådan blir du rigtig dansker, blev der taget vel imod, men det var stadig Ama'rbogen, der var det største salgshit.
Det er ikke bare skægt, det er også vedkommende at være en del af Newpub-samarbejdet, og man prøver jo at bidrage til det, hvor man kan. Jeg synes, det er herligt at smide rundt med paller, og det er så min funktion: opbygning af stande.
Det grove arbejde gjorde vi onsdag, torsdag var der finpudsning af stande og område – det sidste deltog jeg dog ikke i, eftersom jeg lige måtte et smut til Aarhus og hente bøger hos altid pålidelige Lasertryk. Jeg havde som sædvanlig været lidt sen til at afsende pdf-filer til tryk.
Jeg var på scenen – den nye Newpubscene – alle dage. Fredag for at tale med Kamilla Löfström om Sådan bli'r du rigtig dansker, lørdag handlede det om crowdfunding (med særligt henblik på litteraturen) og søndag var temaet: 'Litteraturen og de nye medier, YouTube og podcasts'.
Messedagene var meget forskellige. Fredag var smådød hvad salg angik – til gengæld var der mange herlige unger (skoleklasser). Lørdag var der bedre gang i salget, det meste af søndagen også.
Status: Det er ikke noget, man bli'r rig af. Hvis vi kun snakker om penge. Men det gør vi jo heller ikke.